lunes, 14 de enero de 2019

Dos nuevas reseñas sobre "Entre hienas" de Loreto Urraca

La Región


Eu lera, sentira falar del, cousas sobre Pedro Urraca Rendueles, o policía agregado á embaixada española en París, a quen lle correspondera o papel –certamente infame- de perseguir refuxiados republicanos en Franza. Un deles, o máis coñecido, Lluís Companys, quen seria levado a Hendaya polo propio Urraca, para ser posto noutras mans igualmente criminais que haberían conducilo á súa morte por fusilamento en Montjuic.
A derradeira foto de Companys –en libertade-  foi tomada, precisamente, por  Urraca Rendueles, e aparece na novela escrita pola súa neta, Loreto Urraca Luque, que teño diante miña. Loreto chegou coñecer, tardíamente, a seu avó. Quen pretendía endozar a súa traxectoria vital, tan chea de sombras, algunha arrepiante, como podemos ver neste libro, a través da man da neta. Quen non soamente non aceptou a encomenda senón que cotraatacou con este libro documentadísimo, literaria e grafícamente, que se pode ler como novela mais tamén como docudrama ou –mesmo- á maneira de manual de historia (e aínda, de historias).
Mais non quixera facer pensar que Loreto axusta contas con Urraca Rendueles senón co tempo terrible que lle tocara. El mesmo, dígase de paso, víctima da nosa guerra civil que o levara refuxiarse en Madrid, so do manto da embaixada francesa (estaba casado con Helene Cornette, súbdita deste país) para marchar logo a Franza desde Valencia. Comezo da nova historia e dunha vida igualmente nova. Digase de paso que tampouco a avoa de Loreto sae ben parada nesta historia triste (como moitas dos que tiveron que vivir/ sufrir aqueles anos). Urraca Rendueles, en fin, nacera (en Valladolid) en 1904, e morreu (en Madrid) en 1989.

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Moon's Corner  

Una novela con dos protagonistas que estructuran el destino de la Europa del 36-45. Antoinette Sachs, pintora judía, relacionada con las élites de la cultura e izquierda parisina, amante de Jean Moulin, uno de los líderes de la resistencia francesa. Pedro Urraca, funcionario del gobierno de Franco cuyo cometido era rastrear a la disidencia española colaborando con el nazismo en Francia. El punto de unión es el bloque de viviendas donde vivían la suegra de Pedro y la pintora antes de la invasión francesa por la tropas hitlerianas. La novela se desarrolla a dos bandas, por un lado nos presentan la historia de la resistencia francesa, con la pintora como protagonista, y por otro lado los pactos y redadas efectuadas por Urraca.

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